Selamat Datang ke blog Ellya Ummah

Isnin, 24 Ogos 2009

SUSU KAMBING HIRAQ

SUSU KAMBING HIRAQ - Sekotak (15 Sachet x 21g each)
(RM37.00 Semenanjung)
(RM42.00 Sabah & Sarawak)

"Minumlah Susu Kambing Hiraq sebagai amalan harian anda..."


Keistimewaan Susu Kambing Hiraq

Disyorkan untuk golongan yang alah kepada susu lembu

1. Tinggi dengan kalsium yang sangat baik untuk pembentukan tulang dan gigi bagi kanak-kanak serta membantu menguatkan tulang dan gigi bagi orang dewasa.
2. Kaya dengan protein, enzim-enzim dan vitamin A yang penting untuk kesihatan.
3. Mencantikkan kulit dan merawat penyakit kulit.
4. Menguatkan sistem imunisasi paru-paru dan bersifat anti-athritis (inflamasi sendi) serta mengimbangi kadar gula dalam darah.
5. Membantu memulihkan gastrik, ulser perut, penyakit kuning, lelah, insomnia (susah tidur), hepatitis A, migraine, gout, buah pinggang, kencing manis serta membantu mencegah kanser.

Bahan-bahan: Tepung susu kambing tulen


NUTRITION FACTS per 100g
_________________________
  • Energy (kcal) 331.8
  • Carbohydrate (%) 37.33
  • Crude Protein (%) 6.87
  • Total Fat (%) 17
  • Calcium (mg/kg) 2037.85
  • Vitamin A (IU) 281.33



Susu kambing Hiraq yang didatangkan dalam bentuk sachet yang mudah dibawa ke mana-mana antara produk terkini Hiraq yang sangat mendapat tempat di hati penggunanya.

“Tidak sampai empat bulan pertama berada di pasaran, kami telah menjual lebih 10 ribu kotak, dan Alhamdullillah ramai yang menggemarinya serta dapat merasakan perubahan ketara dari sudut kesihatan diri sendiri dan anak-anak mereka walaupun baru sahaja mengambilnya. Apatah lagi jika susu kambing Hiraq digunakan secara istiqamah sebagai menyahut satu lagi sunnah Rasullullah SAW iaitu meminum susu kambing”, ujar pengasas Hiraq, Raja Mazian Raja Mohamed.

Susu kambing juga kaya dengan protein, fosforus, riboflavin (vitamin B2) dan potassium yang mana zat ini penting untuk pembesaran kanak-kanak, penggantian sel-sel lama, memberi tenaga serta bersifat anti inflamasi sendi. Selain rasanya lazat, susu kambing Hiraq telah dinyah baukan. Ia sangat sesuai untuk semua golongan usia termasuk juga sangat baik untuk wanita hamil. Jadikan juga susu kambing ini sebagai santapan berbuka dan bersahur untuk tenaga segera dan kebaikan berpanjangan.

Bekas pelakon terkenal yang juga duta produk Hiraq iaitu saudara Azmil Mustapha turut berkongsi pengalaman peribadinya menggunakan produk Hiraq.


“Pernah terjadi saya hampir pitam akibat terlalu letih kerana kekurangan tidur setelah bekerja keras selama beberapa hari tanpa henti. Anak saya yang terkejut melihat keadaan saya yang sangat lemah, segera membancuh secawan susu kambing Hiraq dan memberi saya minum. Alhamdullillah, saya dapat rasakan minuman sunnah ini sangat membantu memulihkan kelesuan sambil memberi tenaga yang segera,” ujar Azmil yang kini telah berhijrah ke negara timur tengah bagi mendalami ilmu agama.

"Sunnah adalah Penyelamat"

1 ulasan:

  1. Kini "packing" baru Susu Kambing 16 sachet sekotak pada harga yang sama RM37.00 sahaja (harga semenanjung M'sia).

    BalasPadam