Selamat Datang ke blog Ellya Ummah

Ahad, 23 Ogos 2009

HIRAQ KARMILA KURMA HERBAL ESSENSE & HIRAQ QHAWWI KURMA HERBAL ESSENSE


HIRAQ KARMILA KUMA HERBAL ESSENSE - 300ml
(RM59.90 Semenanjung)
(RM69.90 Sabah & Sarawak)
(B$32.00 Brunei)

Ramuan Hiraq Karmila Kurma Herbal Essense adalah dari ekstrak kurma, madu, habbatus sauda, za’faran, kolagen, ekstrak serapat, manjakani, kacip fatimah dan guarana. Setiap bahan-bahan tersebut mempunyai khasiat semulajadi di mana mampu meningkatkan tahap kesihatan dalaman wanita. Apabila kita mengambil sesudu besar ramuan ini, kita seolah-olah telah memakan beberapa biji kurma berserta khasiat-khasiat ramuan yang lain.

Kurma secara saintifiknya sangat kaya dengan protein, serat, vitamin A dan C, zat mineral atau galian seperti zat besi, kalsium, sodium dan potassium. Ia juga membantu menyerap tenaga dengan segera selain membantu menguatkan daya ingatan. Begitu juga dengan madu yang kaya dengan pelbagai vitamin seperti A, B kompleks, C, D dan E serta ia juga cepat membekalkan tenaga yang diperlukan oleh badan.

Guarana pula adalah sejenis kopi dari Amerika Selatan yang mempunyai khasiat yang sangat banyak. Antaranya membaik pulih kelesuan yang kronik, mental dan fizikal yang lemah dan sebagainya. Secara keseluruhannya gabungan bahan-bahan yang terdapat di dalam Hiraq Karmila ini akan meningkatkan tenaga dan kesihatan tubuh badan kaum hawa secara menyeluruh.

HIRAQ QHAWWI KURMA HERBAL ESSENSE - 300ml
(RM59.90 Semenanjung)
(RM69.90 Sabah & Sarawak)
(B$32.00 Brunei)

Hiraq Qhawwi Kurma Herbal Essense pula diciptakan untuk membantu meningkatkan kesihatan menyeluruh kaum lelaki. Produk ini sangat baik untuk kaum lelaki dan sangat berkesan untuk membina keyakinan diri untuk kebahagiaan rumahtangga. Selain dapat meningkatkan tenaga, ia diformulasikan dengan bahan-bahan semula jadi yang telah lama dibuktikan keberkesanannya dalam kehidupan seharian.

Gabungan makanan sunnah seperti ekstrak kurma, madu, habbatus sauda dan herba-herba terkenal seperti tongkat ali, ubi jaga, moca, ashwganda dan kolagen yang diadun lazat serta mudah dimakan.

Selain mempunyai khasiat ekstrak kurma dan pemakanan sunnah lain seperti Hiraq Karmila, ekstrak tongkat ali secara semulajadi dikenali sebagai ejen menguatkan tenaga, mengurangkan kelesuan dan keletihan selain menguatkan sistem penghadaman. Sementara, ashwaganda yang terkenal melalui perubatan tradisional India sangat baik untuk memperbaiki tenaga fizikal, menambah daya tahan sistem selain membantu merendahkan kolestrol dan kandungan gula dalam darah.

Za’faran pula merupakan sejenis herba yang termahal di dunia yang mencecah antara RM17 ribu hingga RM22 ribu sekilogram yang turut mempunyai kelebihan yang hebat. Selain banyak digunakan dalam perubatan Islam, za’faran terkenal sebagai antidepressant iaitu penenang dalam merawat tekanan emosi dan psikologi. Antikanser kerana ia bertindak membunuh sel-sel kanser dan antioksidan yang membantu mengurangkan kesan penuaan retina dan kornea.


Kesimpulannya, kesemua gabungan bahan-bahan yang terdapat di dalam produk-produk Hiraq adalah dikategori sebagai pemakanan yang halal lagi toiyibah sepertimana disarankan oleh Rasullullah SAW.

“Kurma dapat menguatkan perut, hati, daya ingatan, menyuburkan pertubuhan badan, menyembuhan penyakit dan menjadi makanan serta minuman yang mengenyangkan,

- Kitab Perubatan Nabawi dan Tabi’ie -
“Madu merupakan makanan bersama makanan yang lain, ubat bersama ubatan yang lain, minuman bersama minuman yang lain, manisan bersama manisan yang lain, bahan adunan bersama bahan adunan yang lain dan member kelazatan kepada hidangan-hidangan yang lain.”
- Kitab Perubatan Nabawi dan Tabi’ie -

“Madu itu menguatkan roh (kerohanian). Madu menambah kerajinan dan semangat, membuka selera makan, memelihara kemudaan dan menolong melancarkan ucapan”

- Petikan ungkapan kata-kata Ibnu Sina -

Tiada ulasan:

Catat Ulasan